2012-08-07 | Gostyń w liczbach

"Gostyń w liczbach" to projekt realizowany w Gimnazjum nr 1. Młodzież przez zabawę uczy matematyki gostyńskich przedszkolaków.

 
 

Uczniowie klasy pierwszej c Gimnazjum nr 1 w Gostyniu w ramach zajęć kółka teatralnego przygotowali spektakl interaktywny dla przedszkolaków. Zachęceni sukcesem swojego przedsięwzięcia postanowili kontynuować pomysł zabawy z dziećmi.

W ramach projektu „eSzkoła – Moja Wielkopolska” postanowili przybliżyć 5 i 6 latkom piękno matematyki w postaci przedstawienia teatralnego oraz zabaw z wykorzystaniem tablic interaktywnych znajdujących się w szkole. Ich pierwsze spotkania miały na celu bliższe poznanie się, wybranie tematu oraz podział zadań. Jedna grupa pracowała nad scenariuszem przedstawienia - zastanawiając się, czy ma on dotyczyć tylko algebry, czy także geometrii. Druga grupa zbierała zadania, które następnie były wykorzystane podczas zabawy z tablicami interaktywnymi. Do uczniów z klasy pierwszej dołączyli dwaj drugoklasiści, którzy z zaangażowaniem przygotowywali się do obsługi informatycznej tego przedsięwzięcia.

 
 

Jedno ze spotkań było przeznaczone na dyskusję na temat: ile treści matematycznych można przekazać dzieciom 5 – 6 letnim? Członkowie projektu, na przykładach swojego rodzeństwa, intuicyjnie wyczuwali możliwości rozwojowe młodszych dzieci. Uczniom pomysłów nie brakowało. Były tylko obawy, że wielu z nich nie zdołają zrealizować.

 
 

Julia Bilska z klasy I c tak wypowiedziała się na temat udziału w projekcie: "Wiele osób pytało się mnie dlaczego tak naprawdę biorę udział w tym projekcie. Zgłosiłam się, ponieważ uważam to za wspaniałą przygodę. Dzięki wspólnej pracy grupowej można poznać nowe osoby, otworzyć się na innych, zdobywać różne umiejętności. Jednak moim głównym celem jest przede wszystkim praca z dziećmi. Chciałabym im pokazać, że matematyka nie musi być wcale trudna i nudna, ale ciekawa i pełna zabaw. Mam nadzieję, że z pomocą grupy i opiekuna osiągnę swój cel".

 
 

Materiały nadesłał p. Waldemar Sadowski - dziękujemy!

Projekt realizowany jest przez: