2012-04-18 | Matematyka w ryku silnika

Najpierw pomysł szkicowali ołówkiem. Później jeden z uczniów wykonał projekt modelu w programie AutoCad. O jakim projekcie mowa? Uczniowie z Gimnazjum w Budzyniu zaprojektowali model motocykla! Wykonali już kosztorys potrzebnych części i pozyskiwali sponsorów poprzez odwiedzanie firm w Budzyniu i okolicach. Odwiedzili także firmę produkującą klocki hamulcowe oraz firmę produkującą dętki. W ostatni weekend wzięli udział w targach motoryzacyjnych "MOTOR SHOW" w Poznaniu.

Co dalej?

  • Kolejnym krokiem jest korekta projektu i zmniejszenie kosztorysu. Dotychczas nie wpłynęły na konto projektu fundusze pozwalające za zakupienie podstawowych części, aby rozpocząć budowę motocykla.
  • Jeden z uczniów 20 kwietnia będzie brał udział w etapie powiatowym Ogólnopolskiego Turnieju Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym.

Relacje uczniów

Zapisałam się do projektu „eSzkoła – Moja Wielkopolska”, ponieważ zaciekawiło mnie podejście do jego realizacji. Po długiej „burzy mózgów” wymyśliliśmy - zbudujemy motocykl swoich marzeń! Tytuł projektu to „Matematyka w ryku silnika”. Nasze spotkania odbywają się regularnie 2-3 razy w tygodniu. Staramy się by projekt ten był niesamowitym zaskoczeniem dla osób, które nie dowierzają, że gimnazjaliści potrafią zbudować model motocykla. Każda osoba w grupie ma przydzielone zadania, z których musi się wywiązywać. Żeby uzyskać środki finansowe na realizację projektu potrzebujemy sponsorów. Odwiedziliśmy kilka firm na terenie Budzynia, od których mamy otrzymać obiecane pieniądze.
Na razie nie posiadamy dużych środków na realizację pomysłu. Bez nich projekt byłby nie możliwy do zrealizowania.


Wizyta w firmie KABAT

Celem jest nie tylko zbudowanie motocyklu ale również udowodnienie, że dzisiejsza młodzież, czyli my – jesteśmy bardzo zdolni i potrafimy dążyć do celu.


Wizyta w firmie KABAT

Bardzo chciałam pogłębić swoją wiedzę na temat motocykli. Poprzez realizację tego projektu spełniam swoje małe marzenia. Lubię także matematykę, gdyż przychodzi mi ona z lekkością. Spotykamy się regularnie 2 lub 3 razy w tygodniu i przy tym spędzam miło czas z koleżankami, kolegami i z p. Pawlak - naszym opiekunem. Staramy się by projekt ten był niesamowitym zaskoczeniem dla osób, które nie dowierzają, że gimnazjaliści potrafią zbudować motocykl. Staramy szukać się jak najwięcej sponsorów, aby motocykl zaskakiwał wyglądem i swoją funkcjonalnością. Mam nadzieję, że projekt przebiegnie zgodnie z planem i zostaniemy docenieni. Odwiedziliśmy wiele firm, przedstawiliśmy nasz pomysł, ale tylko 4 firmy zaoferowały pomoc. To za mało…

 
Wizyta w firmie KABAT

Wstąpiłam do tego projektu ponieważ chce poznawać nowych ludzi. Uczyć się nowych rzeczy i rozwijać swoje pasje. Z dotychczasowych spotkań dowiedziałam się jak powstaje guma. Z niej robi się opony i dętki. Zwiedziliśmy firmę KABAT co było dla nas bardzo pouczające. Dowiedzieliśmy się też dużo o sobie nawzajem. Wybrałam ten projekt ponieważ chciałabym zobaczyć jak powstaje coś na moich oczach i z moim udziałem. Jeździliśmy do różnych firm i rozmawialiśmy z wieloma osobami by wsparli nasz projekt finansowo. Budowa motoru to nie tanie zajęcie. Bardzo podoba mi się ten projekt i myślę, że możemy wygrać.



MOTOR SHOW

Ze wszystkich projektów wybrałem ten projekt, dlatego iż bardzo lubię matematykę. Chcę moją matematyczną wiedzę przenieść na inny grunt i wykorzystać ją do stworzenia motocykla. Zaczęliśmy od wykorzystania naszej wyobraźni przestrzennej i przenieśliśmy projekt na papier. Ja wykonałem szkic motocykla w skali w programie AutoCad. Matematyka przyda się też do obliczania wszystkich parametrów motocykla. Jestem fanem motoryzacji i po części to także zadecydowało o tym wyborze. Wymagane jest od każdego z nas 100% udziału, tylko tak uda nam się zrealizować przedsięwzięcie. Każdy z nas ma przydzielone prawa i obowiązki, każdy z nas ma misję do tego projektu. Jeżeli nasz pomysł ukończymy w 100% ten projekt będzie niepokonany.

Dziękujemy pani Katarzynie Pawlak za nadesłaną relację.

Projekt realizowany jest przez: