2013-04-03 | Para - buch, koła - w ruch!

„Para – buch, koła – w ruch!” – pierwsza myśl, jaka od razu przychodzi nam do głowy, to kolejnictwo. Otóż to. Dwunastoosobowa grupa licealistów II Liceum Ogólnokształcącego z Gniezna podjęła się wyzwania, by wskrzesić do życia gnieźnieńską parowozownię. W jaki sposób? O tym opowiedzą Wam sami! :)

Nasza grupa składa się z uczniów klas politechnicznych. Jesteśmy bardzo zdeterminowani i chcemy stworzyć coś niesamowitego. Coś, co będzie dla wszystkich atrakcją i w szczególny sposób przyciągnie ich uwagę. Choć wyznaczony przez nas cel jest bardzo trudny do zrealizowania i wymaga jak najwięcej zaangażowania, nie poddajemy się, z uparciem dążymy do jego wykonania. 

Dzięki udziałowi w projekcie poszerzamy naszą wiedzę i doskonalimy umiejętności w różnych dziedzinach: matematyce, fizyce,  historii czy przedsiębiorczości. Jako grupa odbyliśmy już kilka wycieczek poznawczych, m.in. do Wolsztyna, ale również do naszej gnieźnieńskiej parowozowni. 

Dzięki wyjazdowi do Wolsztyna mogliśmy rozszerzyć naszą wiedzę oraz poznać nieco bliżej budowę, działanie ale także historię parowozowni jak i eksponatów, które się w niej znajdują. Z pewnością była to dla nas ekscytująca wycieczka, która ułatwi nam realizowanie projektu. Obecnie przygotowujemy kosztorys prac i wizualizację efektów, aby zachęcić potencjalnych sponsorów do wsparcia naszego przedsięwzięcia. 

Kolejnym naszym krokiem będzie samodzielne wykonanie interaktywnych modeli urządzeń, takich jak: semafor, obrotnica czy zwrotnica. Planujemy również stworzyć wystawę poświęconą kolejnictwu. Efekty naszej pracy zamierzamy przedstawić na Dniach Pary w Gnieźnie. Choć przed nami jeszcze sporo pracy, jesteśmy w pełni gotowi do pracy i z zapałem dążymy do wykonania i zaprezentowania naszego projektu.

Materiały przesłała Aleksandra Szczepaniak.

Projekt realizowany jest przez: